הכנה לפסח 1

חבורה יקרה ואהובה

מספר מילים לקראת חג הפסח הבא עלינו לטובה

“חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצריים”

ע”פ הקבלה אנחנו בתוך תהליך של בנין העולם ולכל שנה יש את המקום שלה בבנין העולם. לכן חגי ישראל אינם מאורע היסטורי ורק זיכרון למה שהיה פעם… אלא, מהלך רוחני ותודעתי עמוק מאוד שחוזר בכל שנה ושנה. הקב”ה נותן לנו בחסדו הגדול הזדמנות בכל שנה לגעת ולקבל שוב מאותם אורות והשפעות שהיו באותה נקודת זמן בשנה.

בפסח נותן לנו הקב”ה את היכולת לעלות ולצאת מה”עיבור” , מהמקומות הקשים והכואבים ביותר, לדרך חדשה למקום המואר והשמח של עבודת ה’ , החרות והעצמיות. לעבור תהליך בכל שנה ושנה בזמן הזה, מהריסט הגדול והחשוב הזה,  אל – “לידה” קטנות א” גדלות א” קטנות ב” ו “גדלות ב” וכל זה מאיר לנו בלילה הזה ליל הסדר.

ע”מ שנוכל להיות כלים מוכנים לקבלת האורות והשפע העצום הזה עלינו להיות בשמחה ובמכוונות יתירה במהלך ליל הסדר והחג בשני מישורים:

הראשון , מהלך עצמי של כל אחד (לפני ותוך כדי ליל הסדר),  דיאגנוזה ופיתוח מודעות   למיצרים ולפרעה שלנו הפרטיים והלאומיים. כל אחד במקום בו הוא נמצא יש לו את הפרעה והמצרים שלו , שהרי תפקידם של הארות והשפעות אלו לחלץ אותנו מפרעה ומצריים בחסדו הגדול. אנחנו יכולים למצא את הקלי’ והס”א יונקים מהקדושה שבנו כפרט וכעם ישראל, ממקומות שונים:

מהנה”י – קומת הרגלים, העשיה הנפש, ההשפעה כלפי האחר.

מהחג”ת – קומת הלב, היצירה הרוח, ההרגשות, השמחה

מהחב”ד – קומת המוחין, הבריאה הנשמה, המחשבות, העונג והדבקות

וכן בכל קומה משלושת הקומות ישנם מספר סוגי אחיזה שעליהם ניתן ללמוד מהדימויים שנתנו לנו חז”ל על לידת ע”י ביציאת מצריים.

“הציפור” – אין אחיזה אלא כלואה בלבד. ויושע ה’ ביום ההוא את ישראל מיד מצרים, כצפור שהיא נתונה ביד אדם שאם יכבוש ידו מעט מיד הוא חונקה שנ’ נפשנו כצפור נמלטה מפח יוקשים הפח נשבר ואנחנו נמלטנו ואומר עזרנו בשם ה’ עושה שמים וארץ ברוך ה’ שלא נתננו טרף וגו’

“כעובר” – מחובר אבל יש לו עצמיות גם בתוך. כאדם שהוא שומט את העובר ממעי הפרה שנ’ או הנסה אלהים לבא לקחת לו גוי מקרב גוי שאין ת”ל גוי מקרב גוי אלא כאדם שהוא שומט את העובר ממעי הפרה 

“כור הברזל” – שבו מזקקים את הזהב מתוך הסיגים. חיבור עמוק וקשה עם הקלי’ והחיצוניים. עד שקשה להבחין בתואר זהב. ואומר ואתכם לקח ה’ ויוצא אתכם מכור הברזל וגו’

השני, הלדה, היציאה מעבדות לחירות, מהמצרים והפרעה. כל התהליך העצום והגדול הזה, הוא בחסדו יתברך, שכן בפסח מידת החסד דומיננטית, כבר במילה פסח ניתן לזהות את הקפיצה מעל “המגיע והדין”. את תהליך הלידה , הקטנויות והגדלויות אנו עוברים בליל הסדר דרך ה 15 מעלות (מקדש ועד נרצה). את ההארות של הלילה וההשפעות אנו מקבלים ע”י שאנו מכינים כלים במספר מערכות לאותם אורות.  (בקיצור, הרחבנו מעט בלימוד)

מערכת ארבע כוסות , קדש, כרפס, מגיד, ברך, הלל,  – כניסת ארבע מוחין דאמא

מערכת ארבע כזיתות , יחץ , מוציא מצה, כורך – כניסת ארבע מוחין דאבא

מערכת ורחץ ורחצה – נקיון הכלים

מערכת סיפור יציאת מצרים – מעבדים הינו… יציאת הפה מהגלות “פה” “סח”

מערכת ההלל: חצי הלל, סעודה, חצי הלל – חווית החרות (הלל ומנגל ביום העצמאות…)

נרצה – יחוד זו”ן

כל המהלך של ליל הסדר מטרתו להביא אותנו לתודעה אחת מרכזית, יציאה מעבדות לחירות

“חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצריים”  חייב! (כמו שראינו בפורים, חייב איניש לבסומי) הכי גרוע בלילה הזה זה – להחמיץ!!! את ההשפעות והאורות העצומים הניתנים לנו בחסדו יתברך. לכן, נשתדל ובעז”ה נזכה בלילה הקדוש הזה “לילה כיום יאיר” ע”י מצוות החג וכוונתנו לצאת כל אחד ואחד וע”י כולו מעבדות לחירות, יציאה זו השנה, שנת התשע”ו בונה בנו, בעבודת ה’ שלנו קומה נוספת וחדשה של חירות! קומה שלא הייתה מבריאת העולם.

                                       
 שיהיה לכם ולבני משפחתכם

חג פסח שמח ומכוון

בהערכה ואהבה, מיכאל

נ”ב – ב”ה עברה לה שנה ביחד… שהקב”ה ישלח לנו כח ותעצומות להמשיך הלאה מתוך קדושה וטהרה ושנזכה לעלות מעלה מעלה

account android arrow-alt-circle-down arrow-alt-circle-left arrow-alt-circle-right arrow-alt-circle-up arrow-down arrow-left arrow-right arrow-up author bars behance blogger buffer caret-down caret-left caret-right caret-square-down caret-square-left caret-square-right caret-square-up caret-up cart-menu-1 cart-menu-2 cart-menu-3 cart-menu-4 categories chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up clock close comments cookies copyright coupon-discount date-modified date-published discord double-arrows-down double-arrows-left double-arrows-right double-arrows-up dribbble envelope-open envelope eye facebook fax flickr foursquare github gmail google-drive grid-view hashtag hollow-ring homepage instagram ios level-down-alt level-up-alt line link linkedin list-view login logout long-arrow-alt-down long-arrow-alt-left long-arrow-alt-right long-arrow-alt-up medium messenger mobile-menu mobile phone pinterest place qq quote-left quote-right quotes reading-time-hourglass reading-time-stopwatch reddit rss scroll-to-top search shazam shopping-bag shopping-cart side-panel-opening-2-left side-panel-opening-2-right side-panel-opening-left side-panel-opening-right skype slack small-arrow-down small-arrow-left small-arrow-right small-arrow-up sms snapchat soundcloud spinner spotify stackoverflow sync telegram tiktok times-circle tinder trello tripadvisor tumblr twitch twitter viber vimeo vine vkontakte website wechat whatsapp windows wishlist xing yelp youtube zoom
×
דילוג לתוכן