הכנה לפסח 2

קרבן משפחה
קודשי קודשים בעלים לא אוכלים
קודשים קלים בעלים אוכלים – עיקר הקורבן הוא שהבעלים אוכלים
קורבנות ציבור – קורבן התמיד, מוספים , פר העלם דבר
קורבן יחיד – אשם, עולה

איפה נמצא קורבן פסח?
לכאורה הפסח נמצא בקודשים קלים כי הבעלים מצווה לאכול ממנו.
הדגש בחלק השני של פרק יב בציווי משה לזקנים הוא על כל הציוויים מסביב לקורבן, אזוב, ולקחתם, ואמרתם ואין זכר לאכילה עצמה.
לעומת זאת בחלק הראשון של פרק יב, הדגש הוא על האכילה ועל מה שנשאר ממנה.

שה לבית אבות שה לבית – קרבן יחיד.
כל קהל עדת ישראל – בדומה לפר העלם דבר, קרבן כללי, קרבן ציבורי.
קרבן פסח הוא סוג של קורבן בפני עצמו, יש בו נגיעות של קרבן יחיד(אכילת בעלים) ובנוסף גם נגיעות ציבור(ציווי כללי על כלל ישראל, סיבת הבאת הקרבן).
הרב רא”ם הכהן מחדש, הגדר של קרבן פסח הוא קרבן משפחתי. זבח משפחה. נאכל בחבורה, זה לא יחיד, אבל מצד שני זה גם לא ציבור. ח”ו ואוי ואבוי אם התא משפחתי יהפוך להיות ציבור.

כל קורבנות מוקרבים במהלך היום חוץ מקורבן הפסח שהוא בי הערביים

א. מו”ר הרב רא”ם הכהן, פסח לה’ עמ’ 13
קרבן הפסח לא עונה להגדרה של קודשים קלים ולא של קדשי קדשים וכן לא להגדרות של קרבן יחיד וקרבן ציבור. אם כן מהו קרבן הפסח? כדי להבין את חג הפסח עלינו להבין את עומק הציווי “שה לבית אבות שה לבית”. היחידה הפרטית הבסיסית בעם ישראל אינה היחיד אלא הבית, המשפחה.

אם עבודת ד’ שלך סותרת את התא המשפחתי שלך אתה בבעיה. אין עניין להאריך בליל הסדר עם ילדים קטנים שירדמו.
הזאת הדם שעל המשקופים הופכת את הבית למזבח.

שער הכוונות
פסח הוא תחילת תהליך של פסח – ספירת העומר – שבועות.
בליל הסדר אנחנו מתקנים את המוחין, בספירת העומר אנחנו בונים את המידות. נהוג ללמוד תורה בליל הסדר כדי לגרד קצת מהמוחין שקיבלנו.
ובשבועות לאחר תיקון המידות בבוקר אנחנו מתקנים גם את המוחין גם את המידות וגם את הכתר.

הזוהר בפרשת פנחס
למצרים היה יותר קשה לראות את בני ישראל שוחטים את קרבן הפסח מאשר כל המכות שקיבלו.

פרי עץ חיים
יציאת מצרים זה תהליך הלידה של ז”א. פרעה רצה לעכב את המוחין דקטנות ומוחין דגדלות. כדי שתהליך הלידה של ז”א יעבור בהצלחה אנחנו צריכים את קורבן פסח שהוא ” ראשו על כרעיו ועל קרבו” כמו לידה.
קרבן פסח הוא רק צלי אש ולא מבושל, וגם לא נע.well done .
עץ הדעת
ביעור עבודה זרה זה אך ורק באש. חמץ וע”ז בשניהם זה בל יראה ובל ימצא.
עץ חיים
פרה אדומה מצד היותה בהמה טהורה, היא טובה. אבל מצד זה שהיא אדומה, צבע של דם, צבע של דין. בניגוד לשאר הקורבנות שההקרבה מקדשת אותם ואז אפשר לאכול אותן. פרה אדומה צריך לשרוף עד אפשר. למה כי זה קליפת נוגה. הנוגה מבררת את כל ה???
פרה אדומה זה מלכות דנוגה. הפרה(מלכות דנוגה) היא נק’ הממשק עם הקליפות, ולכן אי אפשר לתקן אותה באכילה. מי שמתעסק בקירוב רחוקים מסתכן בלהפגע ח”ו בעצמו.
כשאני רוצה לבטל את המקומות הרעים ביותר, צריך לשרוף את אותם קליל.
לכן קורבן פסח חייב להיות צלי אש, שריפה, ולא בישול במים שזה חסד. אם יש פרח(אותיות רפ”ח) בערוגה עם קוצים, אם אני משקה במים, גם הקוצים שותים את המים. להרחיק את החיצוניים ע”י אש.

פרי עץ חיים
סוד המרור הוא בלעיסה. בלע מצה יצא י”ח, בלע מרור לא יצא י”ח. מיתוק הגבורות

סיכום קל:
רוצים לילד את ז”א, לכן שורפים את הדינים, ממתקים את הדינים עם המרור, ומצה בגימטרייה ע”ב ס”ג מוחין של קטנות, כי הז”א רק נולד. מצה של ליל הסדר היא מדאורייתא כי היא קשורה לקרבן פסח.
מרור ומצה זה מוחין דקטנות ולכן כיום במציאות של חורבן עדיין קיימים, אבל קורבן פסח הוא מוחין דגדלות, אין לנו. “גדלות עם קטנות” = 1118 = “שמע ישראל ה אלוקינו ה אחד”.

אז למה בחיפזון?
לפי האר”י ז”ל בגלל שאדם הראשון פרש מאשתו בני ישראל גלו למצרים כדי לתקן את כל המזיקים שהוא ברא. והסר ממנו “יגון” 69 ההבדל בין כתנת עור לכתנת אור.

למה לקיחת השה הייתה יותר קשה מכל המכות?
כי לקיחת השה ושריפתו, מרור ומצות שורפים את כל החיצוניים.
קרבן פסח שהוא אב טיפוס לצאת מעבדות לחירות, הוא רק בעזרת המשפחה. הדרך לחירות היא רק ביחד ובעזרת המשפחה. גם בתא המשפחתי יש ראש משפחה, אבל צריך להגיע למצב שזה המקום הכי בטוח והכי נוח לנו.

account android arrow-alt-circle-down arrow-alt-circle-left arrow-alt-circle-right arrow-alt-circle-up arrow-down arrow-left arrow-right arrow-up author bars behance blogger buffer caret-down caret-left caret-right caret-square-down caret-square-left caret-square-right caret-square-up caret-up cart-menu-1 cart-menu-2 cart-menu-3 cart-menu-4 categories chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up clock close comments cookies copyright coupon-discount date-modified date-published discord double-arrows-down double-arrows-left double-arrows-right double-arrows-up dribbble envelope-open envelope eye facebook fax flickr foursquare github gmail google-drive grid-view hashtag hollow-ring homepage instagram ios level-down-alt level-up-alt line link linkedin list-view login logout long-arrow-alt-down long-arrow-alt-left long-arrow-alt-right long-arrow-alt-up medium messenger mobile-menu mobile phone pinterest place qq quote-left quote-right quotes reading-time-hourglass reading-time-stopwatch reddit rss scroll-to-top search shazam shopping-bag shopping-cart side-panel-opening-2-left side-panel-opening-2-right side-panel-opening-left side-panel-opening-right skype slack small-arrow-down small-arrow-left small-arrow-right small-arrow-up sms snapchat soundcloud spinner spotify stackoverflow sync telegram tiktok times-circle tinder trello tripadvisor tumblr twitch twitter viber vimeo vine vkontakte website wechat whatsapp windows wishlist xing yelp youtube zoom
×
דילוג לתוכן